.

Friday, May 28, 2010

Tak paham..Lelaki oh Lelaki..!!!


Naperlah tetiba nak marah2..pagi2 lagi dah naik angin.Adaler yang tak kena tu.
Tak pasal2 orang lain plak yang kena tempiasnya.ishh..
Pada Cik Daisy..senang je.Kalau tak puas hati,marah ka..cakap direct apa salahnya.
Boleh gak diperbetolkan.Tak ler pening kpala memikiorkannyee.Kekadang apa yang dibuat tu secara tak sengaja.Payah ler nk berteka teki.Sakit kpala Cik Daisy nak pikior ni..

Lelaki ni satu je..time dia marah,jangan ler diusik.Jangan time tu nk ngada2..minta maaf ler..apa ka.Konon kita menyesallah..kang ada jugak kena 'maki' buta2.Kena marah lagi adalah..tak settle jugak.Lagi kita sakit hati adalah..tapi tak pe.Itulah lumrah seorang lelaki.Ada yang boleh kawal hot temper..ada yang baran tak tentu pasal..ada yang tak marah langsung pun ada.Bagi Cik Daisy..kaum hawa kena bijak mengawal keadaan.Jangan disimbahkan lagi api yang sedang marak dengan minyak petrol.Alamat terbakar ler rumah kita. Cara berkesan yang biasa Cik Daisy guna :-

DIAM.Shut your mouth until he tired to talk.Kalau mana yang pakai tudung tu..satu advantage ler sebab 'sound filter' dah ada.

Standby kapas.Sentiasa standby kapas dalam handbag anda..berlaku je insiden dia marah2..cepat2 terus sumbat kapas dalam telinga masing2..pastu senyuum jee.Tengok apa yang akan jadi lepas tuu..hehehee

Buat2 tak dengar.Jangan layan sangat apa yang mereka marah.Makin dilayan..makin menjadi nanti.Layan dia dengan baik macam biasa.Buat macam tak de apa2 berlaku.

Tutup TV..radia atau bunyi2an yang boleh bersaing dengan kemarahannya.Create environment yang senyap sunyi.Dia boleh tumpukan perhatian untuk lepaskan marahnya..jangan tinggal sedikit pun saki baki kemarahannya.Kalau ada..'kutip' buang kat tong sampah..hehehe.

Apa pun..sebagai pasangan.Kita mesti tahu setiap kelemahan dan kelebihan pasangan kita.Once we already choose him..we have to accept him the way he is.Jangan sesekali menyesal atau menrungut dengan pilihan itu.Jika ada sesuatu tidak diingini berlaku..jangan salahkan takdir semata2..tapi lihat diri kita sendiri dimana silapnya.Tak guna menuding jari siapa yang salah..most important masalah dapat diselesaikan dengan cara baik.

Buat my hubby..Luv you soo much..!!

No comments:

Post a Comment