.

Wednesday, June 2, 2010

i LOVE you...i HATE you..!!


Haa..what do you think bila baca above title..:D Pernah mengalaminya..?
Rasa marah..sedih..suka..atau tak rasa apa2.This situation biasa berlaku pada pasangan yang tengah hangat,asyik masyuk bercinta..hehehe.Alaaa..Che Daisy pun lalui zaman luving muving ni,couple mapel ni..so,tak banyak bezanya dengan cinta alaf baru sekarang ni pun.This problem wasn't not only dihadapi oleh couple yang belom berkahwin..malah husband & wife also always face it.

Biasalah..setiap pasangan ada pasang surutnya tahap rasa perhubungan.Kejap baik..kejap gaduh.Kejap I luv u soo much..kejap lagi..U get lost..i hate u..!!Bila time gaduh..waduh2,perang dunia ntah yang berapa kali dilancarkan..maki sana sini..tumbuk cermin dinding..pecah cermin kereta..sepak terajang apa saja yang ada depan dan macam2 lagi.Kononnye nak tunjuk 'kpala sapa paling besar'.Ego tak bertempat. Tapi bila time baik...berlambung pujian diberikan "U look soo beutiful" even masa tu p jumpa tak mandi,rambut serabai,tudung senget..kalau kentut plak,bau wangi katanya..ish pendek kata,semua yang buruk2 dikatanye elok dan cantik2 jee..huh.

Pada Che Daisy ler kan..setiap couple kena belek diri masing2.Jika gaduh..go thru yourself..apa yang silap..yang penting cari PUNCA.Buat KAJIAN punca pergaduhan tu..duduk semeja,BERBINCANG dengan cara yang baik..SETTLE elok2 asap.Jangan panjangkan,tokok tambah dan perbesarkan masalah tu lagi.Kalau boleh kita nak ler bahagia dan kekal hinggar akhir hayat. Tapi,kalau asyik repeat the same mistake..ulang perangai yang sama..dah berbuih2 nasihat diberi tapi tak jalan gak macam mencurah air atas daun keladi..dah banyak kali beri peluang..namun tak sedar2..daripada terus sakit hati..makan hati..muka pun dan macam tapai basi..Che Daisy bukan nak menghasut,pertama kalinya..think about yourself..buat keputusan yang bijak dan sepatutnya.Ini demi masa depan masing2.Tak mau future,bila dah kahwin 1 bulan atau tak sampai 5 tahun..dah timbol plak kes cerai berai.Tak de anak time tu..ok lagi lah..tapi kalau anak dah berderet..tak ker kesian dengan anak2.

Apa yang Che Daisy tulis tu..bukan nak kata Che Daisy ni baik benor..atau sempurna sangat.Manusia masing2 ada kelemahannye dan kelebihan.Che Daisy & hubby pun tak terlepas daripada masalah2 yang boleh mempengaruhi hati dan emosi. Alhamdulillah..dengan berkat kesabaran dan tolak ansur,kami berjaya kekalkan perhubungan yang terjalin selama 7 tahun ini ke jinjang pelamin dan sentiasa mengamalkan sikap SALING MEMAAFI.Ingat time raya je ker ada sesi bermaafan sampai bengkak2 mata nangis..hari2 biasa pun boleh laa..:D

"CINTAI seseorang itu dengan seadanya,jangan melebihi dari sepatutnya kerna 1 hari nanti,dia akan menjadi orang yang paling kita BENCI. Namun BENCI lah seseorang berpada2 kerana 1 hari nanti,dia akan jadi orang yang SANGAT DICINTAI."

No comments:

Post a Comment